Ez van –  Blog –  Tudatmódosítók –  Salátástál –  Terápia –  Sorskönyv nélkül –  Olvasókönyv –  Képmutatás –  Kijárat...

Mottó, egyúttal felhívás az Olvasóhoz:
         „Ha nem a megoldás, akkor a probléma része vagy.”
   –   Ez bármire igaz.

Birtalan Balázs naplója

Birtalan Balázs Örülök, ha blogomat – ahogy nevezni szoktam: „napi rendes és rendetlen agymenéseimet” – nemcsak olvasással, de megjegyzéseiddel is megtiszteled. Mivel korántsem gondolom, hogy elértem volna a személyiségfejlődés csúcsára, kifejezetten szükségem van mind elismerésekre, mind építő kritikákra. Az ún. kommentezés során választhatsz: gondolataidat megoszthatod velem saját neved aláírásával, vagy – a netes hagyományoknek megfelelően – valamilyen nick-et használva, illetve írhatsz anonim módon. A döntés a tied; előrebocsátom azonban, hogy a névtelen mocskolódásról és észosztásról elég markáns a véleményem. Ha a bírálatnak ezt a módját választod, ne háborodj föl utólag, ha e véleményemnek a konkrét helyzetben is hangot adok. Emellett alapelvem, hogy nem törlök kommentet akkor sem, ha tartalma és stílusa látványosan távol esik a számomra egyébként elfogadhatótól. Kivétel a spam és a flood – annak érthető okból nem kegyelmezek. (2005)

kedd, március 09, 2010
10:21
 
Egyetlen baj


Korábban is írtam már olyan banális sztorikról, amelyekről azt vélelmeztem, hogy a legtoleránsabb és legmelegbarátabb heteró sem képes (tisztelet a rendkívül nagy empátiával rendelkező ritka kivételnek) teljes mélységükben átélni, és főleg nem borítékolni azt, hogy ilyesmi történhet, és ha megtörténik, akkor az mennyiben is releváns: hogy éli meg az illető meleg. A legújabb ilyen apróságot tegnap gyűjtöttem be.

Steo meg én együtt járunk egy dramaturg-tanfolyamra. Ezt de facto úgy kell elképzelni, hogy van egy 60 körüli hölgy, aki magyarszöveg-írást (szinkront, feliratozást, hangalámondást) tanít nekünk, plusz egy most érettségizett lánynak. Kapunk házi feladatnak egy-egy filmet, abból ki-ki lefordít, amennyit bír, a tanító nénink pedig szépen rápróbálja a filmre, és mondatról mondatra átnézetnek, ill. kijavíttatnak a magyartalanságok, pontatlanságok, a szájmozgáshoz képest túl hosszú vagy túl rövid magyar megoldások. Hatalmas szakmai rutinja van, de persze nem tévedhetetlen, és ezt ő is tudja magáról: gyakran megesik, hogy valamelyikünk (többnyire én) ellenvéleményt fogalmaz meg egy-egy meglátással szemben. Ezek értelemszerűen nyelv(észet)i, stiláris kérdések. Ilyenkor nem ritkán hivatkozom Nádasdy Ádám cikkeire, okfejtéseire, logikájára. Így történt tegnap is egy szó kapcsán.

A hölgy (nevet szándékosan nem akarok írni) bólintott rá, helyben hagyta, nevetett is, és kedvesen megkérdezte, hogy miért idézem én annyit Nádasdyt. És választ se várva elmondta, hogy mennyire imádja őt, és hogy Shakespeare-t is fordít, és hogy milyen egy klassz ember, stb.

– Egyetlen baj van vele, hogy egy kicsit homokos, de neki még az sem árt – mondta, aztán folytatta, hogy láttuk-e a Mindentudás Egyetemén, hogy...

És ment tovább az óra. Steóval gondosan nem néztünk egymásra. Én egy másodperc alatt felmértem, hogy ettől az embertől az idővel megkapandó munkák tekintetében részben függő viszonyban vagyok, úgyhogy nem tehetem meg, hogy akár csak verbálisan is ráborítsam az asztalt.

Így aztán ültem, és kb. háromnegyed óráig csak csökkentett üzemmódban voltam képes jelen lenni. Igyekeztem nem agyvérzést kapni, hanem képzeletben előhívtam néhány badacsonyi resource-omat: Minden rendben van; süt a nap, hullámzik a víz; a hegy, az olaszrizling íze, a házi szalonna illata; a csend, a vadkacsák...

Végül sikerült lehiggadnom. És konstatálnom, hogy ez ismét egy olyan történet, aminek semmilyen törvényi intézkedéssel nem lehet elejét venni; egy olyan történet, aminek a súlya a sok nyálverő hülyének, akik azt gajdolják, hogy a melegeket nem éri hátrányos megkülönböztetés, a kibaszott kurva életben nem fog bemenni a haja alá.

Címkék: , , , ,


Hozzászólások:


Balázs, startból: együttérzek és vágyom rá, hogy ne érezd magad magadra hagyva az ügyben.
Első kör után: nem tudom, vigasztal-e, megnyugtat-e, de szerintem az együttérzéshez még csak nem is kell legmelegbarátabb heterónak lenni. Nap mint nap történnek ilyen balesetek, amikor valaki társaságban zsidózik, szinglizik, alkoholistázik, és nem veszi észre, hogy zsidó, szingli vagy alkoholista is van a közösségben.
Második kör után: a történetnek van pozitív olvasata is. Igazolást nyert, hogy a melegek annyira nem is "mások", hiszen a nő nyilván heterónak nézett benneteket. (Ez úgy hangzik, mintha el akarnám jópofizni, de teljesen komolyan mondom.)
Érdekelne még, Steo hogyan élte meg.



Újraolvasva a kommentet: nem szeretném, ha olyan látszat keltődne, hogy el akarom bagatellizálni a téged ért traumát. Így hát a cél ugyanaz, mint a start volt.



Amikor ez az ominózus mondat elhangzott, épp a teámat ittam. Önkéntelenül is megbicsaklott a bögre a kezemben, és igyekeztem teljesen "belebújni" a bögrébe.
Szorongani kezdtem, nem vitás.
Ott ültünk Balázzsal, és mindketten igyekeztünk a magunk módján levezetni a bennünk indukálódott szorongást, feszengést, dühöt.
Mindebből a hölgy semmit sem vett észre, mert noha Balázsnak magyarázott, és kezdetben rá is nézett, mikor ehhez a részhez ért, - ki tudja mennyire tudatosan vagy csak egyszerűen ösztönösen - a lányra pillantott, és a buzizást az ő szemébe mondta.
Én hamarabb túltettem magam a dolgon, talán két ok miatt:

Egyrészt mert ilyen típus vagyok, másrészt mert úgy gondolom, hogy ez a hölgy csupán egy "tanult" viselkedésformát mutatott. Szerintem, ha coming outolnánk neki, semmi baja nem lenne velünk.

Több olyan barátom is van, aki a coming outom előtt nagyjából ilyen szinten buzizott, mint ez a hölgy. Miután megtudták, hogy meleg vagyok, azonnal elfogadták, empátiával közeledtek felém.
Kiderült, hogy egy valótlan kép élt bennük a melegekről, és szerencsére az egész gondolkodásmódjuk megváltozott a témával kapcsolatban.



Steo, köszönöm, hogy leírtad. Amit a "tanult" viselkedésformáról mondasz: én is úgy képzeltem. Szerintem (óvatos tipp) a magyarországi antiszemiták 75%-a még nem látott zsidót, vagy nem ismerte föl, ha látott. Ettől persze, az eset még bántó és lehangoló. Neked is együttérzésem.



Köszi Jgy!



Köszönöm a startot.

Ami pedig az értelmi meglátásokat, megjegyzéseket illeti, azokkal egyetértek.



Balázs, ezek a dolgok mindennaposak. Amennyiben veled nem így történnek annak szívből örülök. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem jogosak az érzéseid.

Igy: Én azért az alkoholistákat nem hiszem, hogy összemosnám a többivel. Hozzáteszem a szingliket sem értem. Nem igazán látom az összefüggést.



Az alkoholdependencia betegség, amelyet ugyanúgy nem válaszott magának senki, mint a zsidóságát vagy a melegségét (ami nem betegség), és amelyet ugyanúgy megszenved ő maga is, mint a környezete. Azaz jobban.

A szingliséggel kapcsolatban idézném Polcz Alaine Életszakácskönyv szingliknek (egyedülállóknak, özvegyeknek és cölibátusbanélő papoknak) című könyvének pár sorát:

Ki a szingli? Az autonóm személyiség, aki öntudatosan vállalja függetlenségét; vagy aki szándéka ellenére él egyedül (mert elvált, mert nem talált társat magának, vagy meghalt a társa, özvegy, vagy a hivatása miatt él egyedül - és még sorolhatnánk a különböző változatokat).

Négy évvel ezelőtt A Fidesz egyik vezető kampányarca "szinglihordákról" beszélt; ezekben a jobboldali-konzervatív-kereszténydemokrata körökben a szingli ugyanúgy szitokszónak számít, mint a buzi.

Ez az összefüggés.



Én a bajt speciel nem a homofóbiában látom (sőt kétlem, hogy valóban erről lenne szó, nem pedig csak valami átgondolatlan beidegződésről), hanem abban, hogy azonosulsz a függő helyzeteddel, és ebből azt a konklúziót vonod le, hogy nincs mód a változtatásra. Tegyük át a dolgot a szemszínre: "Nádasdy Ádám remek fickó, csak az a baj vele, hogy kék a szeme." Ha neked is kék a szemed, erre minden további nélkül azt mondtad volna kb.: "De hiszen nekem is kék a szemem, miért lenne az baj?" Én tehát itt egyfajta internalizált homofóbiára gondolok, és ezt látom inkább a problémának, hogy ti. az ember nem feltétlen tudja ezt ugyanúgy kezelni, mint a szemszínt. (Láner Laci írta egyszer Nádasdyról, hogy úgy beszélt a melegségéről, mint ha azt mondta volna, hogy ő szereti a spenótot. Vajon hányan képesek erre?)

A homofóbia eltüntetéséért tehát szerintem akkor tehetjük a legtöbbet, ha az internalizált homofóbiát felszámoljuk magunkban, mert akkor fogunk tudni adekvát módon reagálni, ami a másik ember szemét is felnyitja. (!) Ezáltal nem feltétlen fogjuk megtenni azt a szívességet, hogy rosszul érezzük magunkat, ha erre megjegyzést tesznek, hanem őszinte meglepődéssel nézünk az illetőre: "Úgy érti, hogy magának [sic!] gondot okoz az, ha valaki meleg?" (Kb. úgy, ahogy a kék szemre vonatkozó averzióra reagálnánk.)

Remélem, nem veszed ezt kioktatásnak -- NB, lehet, hogy hasonlóan reagáltam volna én is, vagy legalábbis nem feltétlen úgy, ahogy leírtam. A lényeg, hogy a változás kulcsa szvsz a Te kezedben van...



Igen az egyik egy betegség, a másik egy vállalt életforma vagy állapot, a harmadik pedig egy veleszületett tulajdonság. Ne érts félre egyátalán nem arról van szó, hogy bárkit is bántanék akiket érint bármelyik, de nem is egyformán állok ezekhez a dolgokhoz és most itt nem negatív, illetve pozitív megkülönböztettésről van szó, csupán annyi, hogy ezek közül kettőn változtatni lehet, ami a véleménynyilvánításban is megmutatkozhat.



Ádám: 1.) Azért nem tartom megfelelőnek a példát, mert a kék szemszínt senki nem tekinti bajnak -- és ez nem járulékos körülmény, hanem éppen a kérdés lényege.

2.) Ha szalonbuzizás helyett szalonzsidózást enged meg magának, az adott helyzetben akkor sem reagálhattam volna másképp, pontosan azért, amit leírtam: hogy ha közvetve is, de egzisztenciálisan függő viszonyban vagyok tőle. Ezért önérzet ide vagy oda, a választási lehetőségeim köhzött nem szerepel, hogy bármilyen témában is kellemetlen érzést generáljak benne. Ismersz jól: milliónyi más szituációban ezt megtenném és meg is tettem már és meg is fogom. De ha valaki épp a műtőasztalon fekszik, az élete épp ki van szolgáltatva az orvosának, akkor ha nem konfrontatív módon reagál egy buzizásra (zsidózásra, pirézezésre stb.), az nem internalizált homofóbia (antiszemitizmus, xenofóbia stb.), hanem egyszerűen a szükséglet-hierarchia egy alsóbb szintjén való önvédelem.

Molnár: Senki nem akar egyenlőségjelet tenni különböző állapotok közé minden szempontból, tehát ez ellen fölösleges érvelned.

Az azonban kétségtelen, hogy bizonyos szempontból tehető egyenlőségjel sok (egyébként lényegileg különböző) állapot, helyzet, személyiségvonás stb. közé.

A képlet: X és Y beszélgetnek. X tesz egy dehonesztáló megjegyzést egy Z csoportra, amelyről nem tudja, hogy Y is a tagja, és a helyzetből nyilvánvaló, hogy amennyiben tudná, nem tenne ilyen megjegyzést. X pedig nincs olyan társadalmi helyzetben, hogy kifejezhesse a rossz érzését Y felé.

Ennyi. A többi mellékes.

Hogy Y milyen módon és milyen időtartamra vált Z csoport tagjává (úgy született, maga választotta egy rossz döntéssel, maga választotta egy jó döntéssel, belesodródott, belekényszerítették, életre szóló a helyzet, pár hónapra szól a helyzet, már nem is aktuális rá, de évekkel ezelőtt az volt, és empatikus egykori önmagával) -- a kérdés szempontjából mindez mellékes.

Z pedig tényleg bármi lehet: pozitív vagy negatív értékek hordozója, ill. értéksemleges. Meleg, zsidó és szingli és alkoholbeteg mellett lehet rákos, lehet HIV+. Lehet, hogy nem is X, hanem az ő kedvese (gyereke, szülője) rákos (vagy alkoholbeteg vagy HIV+). Lehet költő, lehet balett-táncos vagy kőfaragó. Lehet rendőr, lehet BKV-ellenőr és lehet III/III-as. A helyzet szubjektív megélése szempontjából mindez teljesen irreleváns.

Ez az analógia alapja, nem több.



ad 1.: Igazából direkt írtam olyan példát, amit senki sem tekint bajnak: ti. szerintem a melegséggel szembeni ellenérzésekre is úgy kellene reagálnunk, ahogy egy marslakó tenné: "ezt hogyhogy problémának tartja?" Épp erről beszélek, a velünk született naivitás visszaszerzéséről: hogy ugyanúgy képesek legyünk spontán feltenni bizonyos kérdéseket, mintha a melegkérdés az emberiség történetében sohasem merült volna fel. Ez persze alighanem messzebbre vezető téma.

A marslakót behelyettesíthetjük egy kellően empatikus heteroszexuálissal is, és megnézhetjük, ő hogyan reagálna (a saját identitását leszámítva). Vö.: „Az alapvetően protestáns Dániában az uralkodó nem nehezményezett, nem ítélt el, hanem – a modern legenda szerint – egyszerűen kitűzte magára a sárga csillagot, s vele együtt az egész nép. Következésképpen Dániában nem történtek tömeges deportálások.” (Forrás)

ad 2: „ha nem konfrontatív módon reagál egy buzizásra (zsidózásra, pirézezésre stb.),”
A dolog keserű lenyelése és a konfrontatív reagálás között én azért látok egy harmadik utat, aminek az a neve, hogy EMK. Az őszinte meglepődést, amit írtam, én ide sorolnám, bár az EMK keretein belül valószínűleg többféle út is elképzelhető.

Én azt hiszem, úgy oldottam volna meg (ha van alkalmam előre felkészülni egy ilyen helyzetre, mint ahogy Neked nem volt), hogy elmondom: "Engem zavar ez a fogalmazás, mert vannak meleg barátaim." (A személyes érintettség említése potenciálisan korlátot emel az én és a te közé, ezért nem hoznám ide: a meleg ismerős megléte könnyebben átérezhető állapot, mint a melegnek levés.) De Te talán tudsz EMK-sabb megoldást is.

Lehet, hogy én is félnék egy ilyen függőségi helyzetben, bár én azt vallom, hogy hosszú távon megéri a félelmet félretéve cselekedni. Hiszen még az is előfordulhat, hogy nem lesz hátrányod abból, ha szóvá teszed a dolgot, és végül is ez a lehetséges legjobb forgatókönyv.

Ui. Ne haragudj, hogy rágódom ezen: nem a vita kedvéért teszem, hanem mert szerintem ez a kérdés többet is megér annál, semhogy egyszerűen csak bekerüljön a "brühühü" dobozba, annál ez többeket érint. Szívem szerint vágyom egy konstruktív megoldásra, azért foglalkozom vele.



Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.



Ennek (és a posztban belinkelt két korábbi posztban leírt történetnek) épp az a specialitása, hogy váratlan. Hogy a legkiszámíthatatlanabb helyzetben éri utol az embert, a legkülönfélébb módozatokban, és nem lehet ezek mindegyikére felkészülni. A (bármilyen) kisebbség szándékolatlan megbélyegzése minden szituációban megtörténhet -- ezért nem tartom hatékony megoldásnak, hogy utólag kidolgozzak (-zunk) egy alternatív, "mi lett volna, ha" forgatókönyvet valamely konkrét helyzetre. (Lólopás után lakatot tenni az istállóra.)

Persze nem akarom bagatellizálni azt a feszültséget, amely benned (ha jól értem) keletkezett a történetet olvasván, és amely megoldás keresésére sarkall.

Csak arra szeretnék rámutatni, hogy a megoldás keresése e helyzetre a te szükségleted, a te térképed része. Az én térképem ugyanezen pontján egy másfajta szükséglet volt: a rossz érzés (fájdalom, ha tetszik) megosztása iránti vágy, és az empátia igénye (amit Jgy startjával meg is kaptam).



Nálam szorongás áll fenn. (ma már tudható, hogy a Hashimoto és az autoimmun váltotta ki, de ezt 20 éve még nem tudták megállapítani-csak lehülyéztek! Mert akinek bármi neurológiai ügye van, azt a közvélemény hülyének tartja..)Nem tudok kilépni a lakásból, ezáltal egy csomó, sőt talán a teljes életből kizárva magam.. mégis-- még a családom is úgy kezel, mint aki ezt direkt, stb csinálná.. egyféle "leprásként".. pedig a vesztességeket magam élem meg, nekik ez nem jelent gondot, mindég dolgoztam, többet is, mint tettem volna "normálisan", nem költöttem (az okok) mindég elővehető vagyok, pl mint nagymama.. mégis én vagyok a "deviáns".. Szerencsém, hogy vannak, ha nem is extra, de kis tehetségeim, így érnek sikerek.. és nem vagyok depire hajlamos.. azért fáj!!



Köszönet ezért az őszinte megosztásért.



1. Nééééézd Balázs! Sikerült! (mármint hozzászólást írnom!)

2. Valamit felfedeztem ebben a történetben, amit itt a vitában mintha nem találnék.(ha mégis van, tudd be a diszlexiámnak, hogy átsiklottam felette!)
Szerintem egy fontos dolog, hogy miért nem tetted szóvá. Nem hiszem, hogy a szokásos "jaj! Meleg vagyok, mit fognak szólni!" típusú félelem volt. Én nem ezt vettem ki a szavaidból. Nem! Nekem az tetszett nagyon, hogy átgondoltad, mi éri meg neked. Ne haragudj, lehet, nem ismerlek eléggé (biztos!) de nem vagy olyan, hú de kompromisszumképes személyiség néhány igen fontos kérdésben. Most mégis felmérted, kell-e lépned. Szerintem ez is fontos. Az ember persze füstölög magában. Fáj, ha buziznak, vagy ha a disz-eseket lehülyézik (mindkettőt tapasztaltam elég sokat). De vajon, ha vitát robbantasz ki az adott helyzetben, az adott kérdésről, változik valami, leszámítva, hogy valami a jövődet formáló dologtól veszed el a drága időt? Az a valaki, akkor is buzizni fog, mi a különbség, hogy előtted teszi-e vagy csak mások előtt? Az akkor is ugyan olyan sértő marad.
Azt gondolom, ha valaki csak a nevedet ismeri, és egy kicsit körülnéz a neten, sokat megtudhat rólad.
Nem hiszem, hogy ilyen helyzetben ez meghunyászkodás, vagy gyávaság lenne. Én ezt megfontoltságnak érzem. Szerintem segít, hogy ha ugyan ezzel az emberrel más helyzetben is találkozol (mert biztosan fogsz) Már gondolkodás nélkül, egy könnyed csuklómozdulattal a helyére teszed, csupán mert már tudod, mit várhatsz tőle…



Még nem szokta meg a társdalom azt, hogy vannak melegek. Ehhez idő kell. Kétségtelen. Vagy talán soha nem is fogják megszokni.

Nekem is hasonló sztorim van. Fiatal, kezdő főiskolai tanársegéd, aki szeretne bevágódni a hallgatóknál. Idióta, buzizós vicceket lök a képünkbe és majd azt hiszi nevetünk rajta. Vihogós lányok egy csoportja nevetett is. Én "mit akar itt ez a manusz...?" fintorral felvontam a szemöldököm.

Eddig három hasonló eset volt, mikor megjegyzést fűzött a homokos világról. Már az első óta semmibe veszem a "tanár urat.."



Szia Balázs :)
Sokadik kommentelőként nemigen tudok már újat hozzátenni a beszélgetéshez, mégis fontosnak tartom, hogy egyáltalán reagáljak arra, hogy olvastam. Nem a múltkori félreértés miatt, hanem mert az ilyen apró helyzetek felett könnyen elsiklunk, elintézzük azzal, hogy apróság, holott sokáig, akár évekig is hordozzuk magunkban. Nem tudjuk elfelejteni...és tényleg mindegy, hogy milyen témában...bennünket L. révén a cigányozás érint leginkább.
Sokszor látom-hallom, tud már különbséget tenni helyzet és helyzet között. (amiről Eszter írt)
Amikor az ifi közösségben megkérdezte tőle az atya, hogy "anyád-apád-tesóid ismerem, mind majdnem szőke, hát te miért vagy barna?" simán rávágta az igazságot. Atyánk hetekig lelkibeteg volt tőla, L. meg vigyorgott belül is. Amikor anyák napján a tanító néni hülye szöveget akart vele megtanítani, akkor kívül vigyorgott, belül zokogott. Jelzem, a tanító néni pontosan tudta, mi a helyzet. Amikor egy lükegyerek hozzávágja, hogy te cigány-roma keverék...akkor csak les...mit is lehetne erre mondani?
Szóval azt hiszem, a te eseted ez a harmadik kategória...több okból kifolyólag. Először is, hogy kerül egy dramaturgia órára a homokos lét, mint olyan. Másrészt érdekelne, hogy lehet valaki kicsit homokos, ha nem a homokozóból lépett ki éppen...lényegében a hölgy azt sem tudja, miről beszél. És ilyenkor nem is lehet rá mit mondani.
Ja, és tök jó, hogy ilyen dolgokat tanulsz! :)
Üdv, Virág.



Szia Virág,

örültem a kommentednek, köszönöm! :)

Balázs



Néhány napos külföldi útról visszatérve olvasom a megjegyzéseket. Van egy oldala ennek a banalitása miatt szörnyű történetnek, ami engem most kiváltképp szíven üt.
Nevezetesen a kiszolgáltatottság. A elmúlt napokban 2x keltem át az ukrán-magyar határon Záhonyban. Katasztrofális tömeg, vécé, melegedő nincs. A határőrök és vámosok közönyös önkénye ellen nehéz volna szót emelni, hiszen a határ az ő territóriumuk.

Szörnyű, mikor a méltatlanság ellen az ember nem mer szót emelni. Én szégyellem magam ilyenkor: így válik az áldozat lélekben bűnössé (azaz persze inkább bűntudatossá).

És persze ismerem bőven a (szalon)zsidózást... és azt is, hogy bennem miféle érzéseket kelt...Úgyhogy balázs, fogadd őszinte együttérzésemet.



Köszönöm , Eszter. Az együttérzést is, a sharinget is.



Bocsánat, természetesen gépelési hiba a kis b a "balázs"-ban. Kérlek Balázs, jóvátétel képpen fogadd el ezt:

BALÁZS



jo kezdet



Szervusz Balázs, Csak úgy nyelem mint kacsa a nokedlit az írásokat, s reagálásokat.
Egy valamit viszont hiányoltam (bár te voltál ott, te érezted a szitut), a történetben szereplő hölgyet megillető (hogyanishívják?) előítéletmentességet. Sokszor többet gondolunk bele abba ami nem is, esetleg érzékenyebb a lelkünk?...

A történet:
"nevetett is, és kedvesen megkérdezte, hogy miért idézem én annyit Nádasdyt. És választ se várva elmondta, hogy mennyire imádja őt, és hogy Shakespeare-t is fordít, és hogy milyen egy klassz ember, stb."
"Egyetlen ( - hát igazán jó férj lett volna az oldalamon, nagyon jóképű fiú volt, de sajnos csak az volt a - ) baj van vele, hogy egy kicsit homokos ( - jaj istenem, most azt hiszik a tanítványaim hogy homofób vagyok, valahogy menteni kéne a menthetőt, gyorsan mondok valami pozitívat-), de neki még az sem árt.


Vagy valami hasonló. (Nem tudom érthető voltam-é, néha vannak gondolataim, csak nagyon nehezen tudom megfogalmazni, illetve papírra vetni őket.)
Maradok továbbra is olvasód,

Mazsolesz



Jogos a szempontod. Amikor ezt írtam, fel voltam dúlva, és választanom kellett, hogy az illetővel vagyok empatikus, vagy önmagammal, a saját feldúltságommal. Ez utóbbit választottam, és nem is bánom: fontos volt nekem, hogy leírjam.

A történet folytatásaként: az illető hölggyel a továbbiakban is nagyon jóban voltunk, és adtam neki dedikált köünyvet, amit el is olvasott, márepdig azokból egyértelműen kiderül, hogy merre hány méter velem kapcsolatban. És ezt követően is jóban voltunk.

A poszt amúgy, ahogy emlékszem (most nem olvastam vissza az egészet) nem arról szólt, hogy ő milyen ember, hanem arról, hogy én egy adott helyzetben hoy éreztem magam.


Megjegyzés küldése

<< Vissza


Címkék:

5K, Add tovább, Agymenés, Apa, Brühühü, EMK, Emlék, Életkor, Felmutatható, Film, Gasztro, Halál, Humor, Húbazmeg, Hüjeblogger, Jog, Kapcsolatok, Kisebbség, Kommunikáció, Kopipészt, Könyv, Lakás, Melegség, Nyaralás, Panaszkönyv, Politika, Pszicho, Rádió, Súlyos, Szemműtét, Szomatik, Sztori, Számvetés, Tavasz, Ünnep, Vallás, Vendéglátás, Vers, Világ+ember, Virtuál, Zene



Terápiás olvasókönyv
Pszichológiai témájú irásaim gyűjteménye

Sorskönyv nélkül
Pszichológiai blogom

Sématerápia
Általam szerkesztett oldal


2015-ben megjelent könyvem:

Birtalan Balázs: Felmászok a létra, Napkút Kiadó, 2015.

Felmászok a létra
(versek)


2009-ben megjelent könyvem:

Birtalan Balázs: Művirágok a szimbolizmus oltárára, Katalizátor Kiadó, 2009.

Művirágok a szimbolizmus oltárára
(versek)


2008-ban megjelent könyvem:

Birtalan Balázs: Aszalt szilva naplementekor (mémtörténetek), Katalizátor Kiadó, 2008.

Aszalt szilva naplementekor
(mémtörténetek)


Korábbi hónapok:

január 2005 | február 2005 | március 2005 | április 2005 | május 2005 | június 2005 | július 2005 | augusztus 2005 | szeptember 2005 | október 2005 | november 2005 | december 2005 | január 2006 | február 2006 | március 2006 | április 2006 | május 2006 | június 2006 | július 2006 | augusztus 2006 | szeptember 2006 | október 2006 | november 2006 | december 2006 | január 2007 | február 2007 | március 2007 | április 2007 | május 2007 | június 2007 | július 2007 | augusztus 2007 | szeptember 2007 | október 2007 | november 2007 | december 2007 | január 2008 | február 2008 | március 2008 | április 2008 | május 2008 | június 2008 | július 2008 | augusztus 2008 | szeptember 2008 | október 2008 | november 2008 | december 2008 | január 2009 | február 2009 | március 2009 | április 2009 | május 2009 | június 2009 | július 2009 | augusztus 2009 | szeptember 2009 | október 2009 | november 2009 | december 2009 | január 2010 | február 2010 | március 2010 | április 2010 | május 2010 | június 2010 | július 2010 | augusztus 2010 | szeptember 2010 | október 2010 | november 2010 | december 2010 | január 2011 | február 2011 | március 2011 | április 2011 | május 2011 | június 2011 | július 2011 | augusztus 2011 | szeptember 2011 | október 2011 | november 2011 | december 2011 | január 2012 | február 2012 | március 2012 | április 2012 | május 2012 | június 2012 | július 2012 | augusztus 2012 | szeptember 2012 | október 2012 | november 2012 | december 2012 | január 2013 | április 2013 | május 2013 | június 2013 | augusztus 2013 | szeptember 2013 | október 2013 | november 2013 | december 2013 | március 2014 | április 2014 | május 2014 | június 2014 | október 2014 | december 2014 | január 2015 | február 2015 | március 2015 | április 2015 | május 2015 | július 2015 | augusztus 2015 | szeptember 2015 | november 2015 | december 2015 | február 2016 | március 2016 |


Így írok én – A jelen blog paródiája (by Jgy)
Így írok én 2. – Ua. (by Ua.)


>>> LEVÉL <<<



látogató 2005. január 10-e óta